Thursday, July 2, 2009

A Walk Down Memory Lane

Lepas jogging semalam, aku pegi lepak mamak TLC. ni port faveret aku masa sekolah dulu sbb btol2 tepi sekolah aku...went there with 2 of my best mates since aku umo 7tahun lagi..then the memories starts to come back again..

Kat sekolah ni la gigi susu pertama aku tercabut masa makan burger, aku terberak dalam seluar, aku tumbuk orang,orang tumbuk aku,kena tampar dengan cikgu Bala yg penampar dia je dah sama besar dengan kepala aku,kena cubit kat nipple by cikgu Salbiah(maybe sebab tu nipple aku sensitif kot sekarang ni :P),bawak cinta pertama aku dtg gathering,kena public canning...pendek kata,11 TAHUN aku belajar kat sini,mmg banyakla yang aku dah alami kat sini..dari yang best sampaila ke tak best..dari baik sampaila ke jahat...macam2...kat sini gak aku belajar erti persahabatan..

Dulu,keliling sekolah aku quarters ktmb..ada byk lembu..ptg2 lembu dtg ragut rumput kat padang sekolah aku..sekarang ni,keliling sekolah aku dah ada high-end condominiums & duplex..nasib baik tapak sekolah tu je yang tak terbeli lagi...harap2 memang takkan terjualla tapak tu sebab tu jela memori aku yang tinggal pasal childhood aku..

Ni lagu sekolah aku..still berkumandang dalam kepala aku:

Kami Putra La Salle
Sinar Hidup La Salle
Kaulah ilmu nur hidup kami
Kami tetap bangga
Mengharumkan nama mu
Sinar Hidup La Salle Sentul
Sinar Hidup La Salle Sentul

Kami setia padamu De La Salle
Ilmu SInar Hidup De La Salle
Kami tetap bersama
Usah mengaku kalah
Sinar Hidup De La Salle
Kami sering sedari
Kami terus berjuang
Sinar Hidup De La Salle

No comments: